Министерство на труда и социалната политика обявява конкурс за Национална награда за социални иновации (в подкрепа на социалната икономика). Основна цел на наградата е насърчаване развитието на социални иновации в подкрепа на социалната икономика и социалното предприемачество и повишаване видимостта и ролята на социалните предприятия. С нея ще бъдат удостоявани социални предприятия, кооперации, образователни и научни институции и организации, които допринасят за развитието на социалната икономика в република българия чрез социални иновации.
#AIRCompetition е международно състезание за социални предприемачи, в което вземат участие над 240 кандидати от 12 държави от Дунавския регион. То е разделено на няколко етапа, като преминаването напред гарантира увеличаване на възможностите за получаване на финансиране и създаване на значими, международни контакти с експерти и инвеститори. АРС е организаторът за България и с радост споделя, че подадените кандидатури от България са 25.
До 16 август се приемат кандидатури от организации с нестопанска цел помагащи на деца и младежи засегнати от пандемията.
Световната криза, предизвикана от COVID-19, и наложените ограничителни мерки доведоха до промяна в бизнес средатата и до нарастване на социалните нужди в обществото. Социалните предприятия у нас са предимно микробизнеси, които функционират на границата на двете сфери, и кризата ще се отрази на начина им на функциониране в средносрочен и дори дългосрочен план. Защото именно социалното предприемачество е призовано да предложи устойчиви решения за справяне с проблемите от обществено значение - множество примери от цяла Европа доказват потенциала им за посрещане на предизвикателствата.
"Асоциация за развитие на София" обявяват Accelerating Investment Readiness - нова международна онлайн обучителна програма и състезание с инвестиционна награда.
Срок за кандидатстване : 31 май 2020
Обявеното извънредно положение и наложените ограничителни мерки заради разпространението на COVID-19 доведоха до промяна в бизнес средата и до нарастване на социалните нужди в обществото. Социалните предприятия са предимно микробизнеси, които функционират на границата и на двете сфери – бизнес и социална. Поради това последиците на кризата се отразяват на начина им на функциониране в средносрочен и дългосрочен план.
В същото време, именно социалното предприемачество е призовано да предложи устойчиви решения за справяне с проблеми от обществено значение, повечето от които съществуващи и преди кризата, но задълбочили се в следствие от нея.